3.04.2013

Olej arganowy z Maroka


Uległam modzie i mam w swojej kolekcji 100% olej arganowy, zakupiony w marokańskim sklepie (polecam, można nabyć tam m.in. olej arganowy spożywczy). Po kilku tygodniach stosowania olejku do nawilżania cery, szyi i dekoltu mam swoje zdanie na temat olejowania. Przyznaję otwarcie wolę solidny krem niż sam olej. Połączyłam więc oba produkty, z dobrym efektem.

Do swojej cery wybrałam Argan Oil EFAS, produkt w 100% pochodzenia organicznego, tłoczony na zimno, z gwarancją jakości Ecocert. Zaczęłam od najmniejszego opakowania 30 ml, w sprayu, co znacznie ułatwia dozowanie oleju. Porcja taka wystarcza na ok. 2 tygodnie codziennego stosowania. Olejek można nakładać na sucho, na oczyszczoną skórę. Lepiej jednak rozprowadza się i wchłania, gdy skóra jest wilgotna. Aplikowany na sucho mocno natłuści skórę i dłużej zostaje na skórze. Rano taka przyjemność może być kłopotliwa.

Olej arganowy można stosować pielęgnacji  twarzy, szyi, dekoltu i pod oczy. Jest szczególnie polecany do cery dojrzałej i suchej ze względu na właściwości anti aging. Zawiera 8% odmładzającej witaminy E i mnóstwo kwasów omega-6 i omega-9, wspomagających regenerację bariery hydrolipidowej naskórka oraz uzupełniających niedobory składników tłuszczowych w skórze, w tym cennych ceramidów stanowiących cement komórkowy. W skład oleju wchodzą również polifenole o działaniu antyoksydacyjnym, przeciwrodnikowym i schotenol, który działa regenerująco. Olej arganowy zapobiega powstawaniu zmarszczek i przedwczesnemu starzeniu się skóry, chroni przed wolnymi rodnikami, przyspiesza gojenie pęknięć skóry i podrażnień. Jest uznawany za jeden z cenniejszych składników kosmetycznych.

Kilkudniowa kuracja poprawiła nawilżenie i elastyczność skóry. Moim zdaniem, do cery suchej i dojrzałej olejek arganowy warto stosować jako uzupełnienie pielęgnacji, pod krem.

Moje niewielkie opakowanie oleju arganowego nie wystarczyło na olejowanie włosów i skóry głowy, ale może ktoś miał okazję spróbować?

5 komentarzy:

  1. Musiałaś bardzo dużo go nakładać, że skończyłaś 30 ml tak szybko. W moim ubyło trochę a nie żałuję sobie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, napisałam ok. 2 tygodni, a raczej było trochę dłużej. Trochę jednak szło tego olejku na twarz, szyję i dekolt, szybko znikał na skórze :) Stosowałam codziennie i już prawie nic nie ma. Ale pod krem można nakładać mniej.

      Usuń
  2. Miałam zamiar zrobć w przyszłym tygodniu zamówienie z ZSK i kupić olejek :)

    Pokochają go zarówno moje włosy jak i skóra :)

    Pozdrawiam i zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. mój olejek kupiłam w sklepie marokańskim http://marokosklep.com/, w ZSK mają trochę taniej :)

      Usuń
  3. Nie miałam jeszcze oleju arganowego, ale czaję się i planuję zakup :)

    OdpowiedzUsuń